Hej, jag går just nu estet och är inne på mitt tredje år. Jag har värkligen gjort fel val med linje och känner att jag skulle valt fordon transport istället , tror ni jag skulle kunna byta linje nu fast börja i tvåan på transport eller tror ni att jag måste börja om helt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre måste du nog börja om helt om du tänker gå Fordonsprogrammet - du har missat alldeles för många kurser. Och eftersom det har gått väldigt långt in på terminen nu så kan det även vara svårt att byta till en etta. Då får du kontakta programmet/skolan och kolla om det är ok med ett sent intag och hur du kan komplettera de kurser som du missat.

    Jag tycker dock att du ska boka en tid med din Syv på skolan för att prata igenom din situation och vad du kan göra. Det kanske finns möjligheter i just din kommun att gå in i vuxenutbildningen och plugga fordon. /Lena, Syv