Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lennart!

    Om du får F i matte 1c kurser kommer du troligtvis fortsätta läsa matte - nästa kurs matte 2c och sedan får erbjudande att göra prövning i matte 1c. Du har rätt att göra prövning i matte 1c innan du slutar på gymnasiet. Tidpunkt för prövningen är det din skola som bestämmer.

    Om du ej innan du slutar på gymnasiet får lägst E betyg i matte 1, kommer du inte kunna få Examensbevis och med det kommer också att säkna Grundläggande behörighet till högskolestudier.

    Eftersom du läser c-spår i matte, går du på Teknikprogrammet eller på Naturvetenskapsprogrammet.

    Är du säker på att du går på ett program som passar dig och dina intressen/förmågor och framtida planer?

    Har matteläraren pratat med dig och gav dig "F-varning"? Har du funderat på att eventuellt byta program?

    Hälsningar

    Peter SYV