Ebba
    Hej! Jag har just börjat nian och gick ut 8:an med 267,5 i meritpoäng. Jag har funderat på gymnasieval och undrar om det skulle finnas en Ekonomi och Samhällsvetenskap linje i Stockholm. Jag var också intresserad på att gå IB linjen, men är inte säker på om det går att kombinera alla tre i samma skola? Om man pluggar samekonomi linjen kan man utbilda sig till journalist efter universitetet? Tack!
    Mvh Ebba från Stockholm

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jadå det finns massor av gymnasium i Stockholm som har både Ekonomi och Samprogram. Och flera stycken som har IB. Du kan hitta skolor här http://www.gyantagningen.se/
    Och det går alldeles utmärkt att plugga journalistik efter alla dessa program. /Lena, Syv