Mathias
    Är osäker ifall jag kommer att ha tillräckligt med poäng för att komma in på ett program som jag vill, undrar då ifall det finns chans att komma in med Högskoleprovet istället?
    • : Ja, om du har grundläggande behörighet + särskild behörighet för det program du söker kan du använda högskoleprovs-värdet för att konkurrera om en plats (förutsatt att utbildningen du söker har det som en urvalsgrupp).

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Mathias!
    Det är precis som Brendan skriver i sin kommentar - att i fall du är behörig: dvs har både den grundläggande och den särskilda behörigheten och om du gör högskoleprovet och har tillräckligt högt resultat på HP, kommer du in i HP-gruppen.

    Bästa hälsningar & stort lycka till!
    ANNA