Simon
    Hej! Jag undrar om det finns några eftergymnasiala utbildningar inom ämnena trädgårdsmästare eller florist i lund eller malmö?

    Jag har inte gått någon sådan gymnasieinriktning, så det måste vara på grundnivå.

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Så vitt jag kan se finns ingen Trädgårdsmästare i Malmö/Lund.

    Du har ett flertal i övriga Sverige..

    Men du borde kontakta Vuxenutbildningen (KomVux) och se ifall de har en 1-årig utbildning inom trädgård (gymnasialnivå). Eller Florist som är en gymnasial yrkesutbildning (EJ Yh).