Emmelie

    Hej! Nu har vi fått svar av antagning.se om vi har blivit antagen till det program vi har sökt. Jag har sökt till 11 olika ställen med samma program på alla. Fick svar att jag har blivit reserv på alla de, jag har behållit 7 platser som reserv där jag trodde Jag skulle ha chans att komma in men jag börjar tvivla. Jag har plats 178 och det blir bara 8 antagna i Söderhamn. Plats 149, 8 som blir antagna i Bollnäs. Dalarna, plats 170 av 38 som blir antagna. Norrtälje, plats 280 av 8 som blir antagna. Bräcke, plats 391 av 18 Eskilstuna, plats 424 av 44 Örebro, 654 av 88 Tror du att det finns en chans att komma in?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Emmelie,

    det ser inte så ljust ut, tycker jag. Jag tror tyvärr inte att du har en rimlig chans att bli antagen - utifrån info i din fråga.

    Tips! kika på nya utbildningar att söka, ex. finns det ca 150 yrkeshögskoleutbildningar som startar till hösten och fortfarande tar in Sena Ansökningar - yhguiden.se/reportage/restplatser-sen-ansoekan