Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Pia och tack för din fråga. Du finner presentationerna av gymnasieskolorna "inom Waldorf-pedagogik" på gymnasieguiden.se/gymnasium/Waldorf - det är 7 gymnasieskolor (av dem två som erbjuder Anpassad gymnasieskola, f d gySärskola).
    Järna NB-gymnasium erbjuder, enligt vad jag förstår, waldorfinspirerad-undervisning, och följer det nationella naturbruksprogrammet. Däremot är det så vitt jag vet, så att  Örjanskolan och Kristofferskolan bedriver eget waldorfsprogram.

    Studie- och yrkesvägledare