Kimia
    Att gå 4 år istället för 3 år på VO.Och ifall man går 4 år på VO,kommer man få praktikplats då?.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    alla gymnasieprogram förutom Teknik /där det finns fjärde Teknikår/ - är på tre år.
    Om din skola erbjuder någon särskild variant på VO, får du fråga på skolan hur upplägget är.
    I alla yrkesprogram, inkl. VO, ingår det även 15 veckor APL =arbetsplatsförlagd lärande, dvs praktik.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare