Lisa
    Jag kan inte välja mellan ekonomi och stylist därför undrar jag om det finns en gymnasium med både och?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, dessvärre måste jag instämma med Javiera att den kombinationen finns inte. Nu är det två väldigt olika program som du funderar på så jag kan känna att det är viktigt att fundera över hur du vill ha det på gymnasiet de närmaste tre åren. Kolla gärna in filmerna här på Gymnasieguiden, gå på Öppna hus och fråga elever vad som gäller på de olika programmen, fråga om du kan gå provapå-dagar så du får realistiska bilder av de båda programmen. /Lena, Syv
    ...jag vill dock tillägga att på just Hantverksprogrammen/stylist läser man Entreprenörskap som är en kurs med mycket ekonomi i. Eftersom många strävar efter att öppna eget så behöver man ju en hel del kunskap inom ekonomi. En del skolor kan även ha programfördjupningskurser inom företagsekonomi. Kolla vilka kurser som skolorna som just du är intresserad av erbjuder. /Lena, Syv