Frågor och svar taggade med 'koder' (2 st.)

    • Johanna

      Ansökningskoder?

      Jag ska börja på celsiusskolan i Uppsala till hösten, vilket ligger i en annan kommun. Jag vet inte vad ansökningskoderna är till den skolan. I Karlskoga på Möcklengymnasiet är det tex NA-KAM.

      SYV-besökare: : Hej Johanna,Celsiusskolan är en Kommunal gymnasieskola och elever som är folkbokförda inom skolans upptagningsområde "går före" de elever som är folkbokförda utanför upptagningsområdet,... Läs hela svaret
    • Elev

      Gymnasiearbete tips?

      Hej , jag går andra året på gymnasiet i samhällsprogrammet och har börjat fundera lite kring mitt gymnasiearbete. vilka slags ämnen på mitt gymnasiearbete skulle vara bra för mig som går samhällskunskaps programmet ?

      Liselotte: : Hej, nedan ser du ett antal tips för vad man kan ha för temat för sitt Gymnasiearbete:1. Vad är samhällsnytta? Vem bestämmer vad samhällsnytta är? Kan man mäta den och i så fall hur?2.... Läs hela svaret