Frågor och svar taggade med 'poäng på gymnasiet' (1 st.)

    • Emma

      Ett annat ämne istället för Franska 3?

      Jag vill läsa ett annat ämne istället för franska3 på komvux, kan jag välja vilket ämne som helst? Om jag får ett d i ämnet betyder det datt jag har får 1250 p?

      Mikael: : Har du betyget i Franska 3 i ditt examensbevis? I så fall behöver du få högre betyg i exakt samma kurs, alltså i Franska 3 för att höja ditt jämförelsetal/ meritvärde.