Frågor och svar taggade med 'kostnad för utbildning' (8 st.)

    • SH

      Kan jag bli pilot genom teknikprogrammet?

      Hej, Jag vill ställa några frågor, och skulle uppskatta det om någon kunde besvara alla. Just nu går jag i 3:e året (sista året) på gymnasiet och har några frågor innan studenten. Kan jag bli pilot genom teknikprogrammet? Dvs...

      Milla : : Hej,vad gäller behörighet i matematik, så är matematik 3b och 3c i princip samma kurs; kursen 3c är mer inriktad på naturvetenskap-teknik och 3b-- på... Läs hela svaret
    • Lotus

      Drömmer om att bli Pilot?

      Hej,

      Läser just nu en universitetsutbildning och har läst den i snart 1.5 år, men drömmer verkligen om att bli pilot och vet inte hur man går tillväga för att ansöka? Har googlat runt en del, men inte kommit till någon hemsida.

      Har...

      SYV-besökare: : Hej Lotus!Pilot är ett samlingsnamn för flera yrken: Drönarpilot, Helikopterpilot, Trafikflytgare, Styrman och Piloter inom Försvarsmakten, t.ex Transportflygpilot, Stridspilot och Helikopterpilot inom... Läs hela svaret
    • Christina

      Min pojk vill bli pilot de felar 300 tusen va gör vi?

      undrar hur vi ska göra min pojk är 22 år och vill bli pilot de kostar ungefär en miljon och CSN ställer upp med nästan 700 tusen men resterande 300 tusen min fråga är hur ska vi få tag på dom fattiga som vi är

      Anna: : Hej Christina!jag vill börja med att be dig att läsa svar på en något liknande fråga på https://www.fragasyv.se/fragor/csn-lan-raecker-inte-till-pilot-utbildning där... Läs hela svaret
    • Lisa

      Betalbara utbildningar?

      Hej! Jag undrar om det är någon skillnad på att läsa kriminologi (1) på distans via; Kriminologi (https://www.yrkesutbildningar.se/skola/humanistiskt-larcentrum/kriminologi-1526132) Humanistiskt Lärcentrum som man själv betalar 10 000 till skillnad...

      Anna: : Hej Lisa,jag följde länken i din fråga och läste om den kursen/utbildningen som du frågar om; jag kan inte se att det skulle framgå kursens omfattning (i timmar eller poäng) eller på vilken... Läs hela svaret
    • Arash

      Vill bli pilot, Kostnader?

      Hej, Jag vill bli Pilot och har kollat runt lite. Varför är det så dyrt och hur kommer det sig att vissa pilotutbildningar är gratis. tex osm och ltu i lund? Vad är skillnaden. Och hur läser jag fysik A snabbt? Kan alla bli piloter?

      Anna: : Hejsan,du ställer några olika frågor och jag ska försöka svara på så många av dem som möjligt så bra jag kan!Fysik ADen kursen kan man inte läsa längre, utan du kan... Läs hela svaret
    • Arash

      Vill bli pilot och men har flera frågor?

      Hej, Funderar på att bli Pilot och undrar hur mycket det kostar att bli det? Har kollat bland annat Svensk Pilotutbildning och såg att det kostar 850 000kronor. Finns det andra alternativ som kanske är billigare eller Kostnadsfria? Vill bli Yrkespilot, Vad krävs för att bli det? Kan...

      Milla : : I Sverige ligger pilotutbildning inom försvarsmakten eller Inom yrkeshögskola >> - så kika gärna på de alternativen.  Ang.utb utomlands kan vi tyvärr inte svara...
    • Linnea

      Kan jag gå på ett gymnasium i Japan?

      Jag vill studera alla tre år i Japan, programet är hantverksprogramet inom design. Min syster kommer också studera där, så jag har någon att bo hos. Jag har sätt olika sidor som ef, sts osv. Men det är inte de jag vill och de har inte Japan där...

      Mikael: : Hej Linnea, om du inte vill eller kan läsa med undervisningsspråk Japanska, då är det IB-programmet >> som du måste söka till. Så vitt vi vet, finns det inte... Läs hela svaret
    • Lauro

      Hur mycket kostar det?

      hur mycket kostar det att gå i polishögskola? undrar för att jag vill bli polis?

      Milla : : Hej! Själva utbildningen är kostnadsfri. Det som kostar är att skaffa sig körkort som ingår i behörighet till polis utbildningen. Mvh Milla SYV