Frågor och svar taggade med 'Bild och formgivning' (5 st.)

    • Kung

      Vad krävs för att bli florist?

      Hej, jag går första året, Bild och Formgivning, men jag funderar på att studera till florist efter gymnasiet. Hur ska jag göra? Jag har inte någon lust att byta till floristlinjen eftersom skolan med den linjen ligger så lång bort och jag inte...

      Milla : : Hej,det vi vet om yrket Florist berättar vi i yrkespresentationen på framtid.se/yrke/florist (se där avsnitt UTBILDNING). Exakt vilken utbildning du ska kunna gå efter gymnasiet är det... Läs hela svaret
    • Adina

      Antagnings prov?

      Hej jag ska söka i januari till gymnasiet i estetiska med inriktningen bild och formgivning och jag undrar om antagningsproven är så viktiga. Eftersom nationella proven är just nu så är det väldigt svårt att hinna med att göra dom. Ska jag först och främst göra proven till mitt första och andra...

      Liselotte: : Hej Adina, antagningsproven är viktiga. Söka kan man givetvis, men frågan är då om man kommer in. Om det blir så att antal behöriga sökande blir färre än antal utbildningsplatser, då... Läs hela svaret
    • Saga

      vad ska jag välja?

      Jag har under ungefär 2 år varit väldigt säker på vad jag ska gå för linje men nyss fick jag Gymnasieguiden.se och nu har jag blivit lite osäker. Innan var jag helt säker på att jag ville gå Humanistiska språkinriktningen men...

      Anna: : Hej Saga, HU, inr Språk finns på katedralskolan-uppsala>> och Estetiska programmet, inr Bild och formgivning erbjuds i Uppsala på de här 2 gymnasieskolor>>;och ES, musik - på de här 3... Läs hela svaret
    • Ronnie

      Kan jag bli arkitekt om jag läser bild och form?

      hej! Jag har ett tag kvar till gymnasievalet men kan säkert säga att jag vill gå bild och form linjen. Senare skulle jag vilja utbilda mig till arkitekt men skulle jag kunna göra det om jag går estet linjen? Kan jag välja fler ämnen som högre kurser i matte etc.?

      Julia: : Hej Ronnie! det finns flera olika yrken man kan mena när man skriver eller säger... Läs hela svaret
    • Hanna

      Arbetsprov 2016?

      Hej Jag ska söka till det estetiska programmet, bild och formgivning, och undrar när instruktionerna för arbetsproverna till Södra Latin, Viktor Rydbergs och S:T Eriks gymnasium kommer eller finns de redan?

      Anna: : Hej Hanna! Vi ska försöka snabbt ta reda på när instruktioner kommer och återkommer. Du kan så länge kika på förra årets instruktioner (om du inte redan gjort det, så klart) på... Läs hela svaret