Frågor och svar taggade med 'lärare i slöjd' (3 st.)

    • William

      Behörighet till fysioterapeut eller nutritionist?

      Hej. Jag är väldig intresserad av idrott och hälsa. Jag har många gånger funderat på att plugga till fysioterapeut eller nutritionist, men jag vill veta vilka ämnen jag eventuellt behöver läsa upp för att ha behörigheten. Har även haft tankar på att läsa till idrottslärare men har hört att...

      Liselotte: : Hej William, högskoleprovet ger tyvärr inte behörighet, dvs befriar inte från kravet på att vara behörig. Högskoleprovet ger en extra chans i Konkurrensen. Om man har ett... Läs hela svaret
    • daniel

      går det o dela upp ämneslärarutbildning i några delar ?

      Hejsan, jag har funderat på att studera till slöjdlärare och då undrar jag om det skulle vara möjligt o dela upp utbildning i två delar, alltså att man läser någon sort av grundutbildning först i en högskola eller universitet och sen ansöker vidare till slöjdinriktning i en annan. Anledning...

      Liselotte: : Hej, På LiU >>> (Linköpings Universitet) erbjuds det en utbildning som heter slöjd på distans 60 högskolepoäng ( halvfart), dvs man läser det under... Läs hela svaret
    • Des

      Hur blir jag syslöjdslärare?

      Hej. Jag går just nu en folkhögskola där jag läser sömnad. Den senaste tiden har jag hört och förstått att det är ont om syslöjdslärare i mitt område. Vad behöver jag gör för att få jobba som syslöjdslärare? Antar att jag måste läsa pedagogik men hur mycket? Räcker det med enstaka kurser eller...

      Milla : : Hej Des! Du kan eventuellt få jobb som Syslöjdslärare även utan lärarutbildning (om inga behöriga lärare finns att anställa). Sök tjänster som annonseras och vi håller tummarna! Behöriga lärare prioriteras väldigt högt (dvs... Läs hela svaret