Frågor och svar taggade med 'ridterapi' (1 st.)

    • Julia

      Utbildning för att jobba med ridterapi?

      Hej, jag skulle vilja jobba med ridterapi. Jag vill ha en hästgård och ta emot "problemhästar" och ha en verksamhet med ridning (rehabilitering) för barn och ungdomar med funktionsnedsättning och svårigheter. Vad krävs för utbildning för att få jobba med ridterapi? måste man vara certifierad?...

      Milla : : Hej Julia! Jag måste forska lite och även samråda med kollegorna för att ge dig ett bra svar. Vilken utbildning har du redan? Vad läste du på gymnasiet? Det jag råder dig att göra är att hitta några stälken där liknande upplägg finns idag och göra studiebesök. Mvh Milla SYV