Frågor och svar taggade med 'NO-ämnena' (3 st.)

    • A.K

      sam eller natur?

      Hej, nu är det så att jag ska välja gymnasium om några veckor och har problem med att välja vilken linje jag ska gå på, sam eller natur. Jag är väldigt bra på matte och ligger på c/b på No ämnena så det känns lite bättre att ta natur då, men, ALLA mina vänner ska gå sam och säger ständigt till...

      Saga: : Hej A.K!det är ingen annan än du själv som kan bestämma vilket program på gymnasiet som du vill i första hand söka till. Det kan bli jättebra eller "mindre bra", oavsett hur du gör.Att alla dina... Läs hela svaret
    • Noor

      Naturlinjen passar det mig?

      Hej! Jag har så svårt att bestämma mig om vad jag ska välja! Det är så att jag är väldigt intresserad för människokroppen, skelett, osv tycker sånt är jätte intressant, typ sömn, vad man bör äta, hårceller,hudceller biologi i stort sätt, älskar matte även mitt favorit ämne, men alla säger att...

      Anna: : Hej, Noor! Att vara kreativ och älska matte - passar i väldigt många olika yrken!  Om du är intresserad av biologi, men inte vill ha med blod att göra - då kan du kanske bli Biolog /och... Läs hela svaret
    • Rose

      Ska jag byta gymnasie? Går det?

      Hej! Jag är 16 år och går första termin på linjen Ekonomi - Juridik. Innan jag började gymnasiet var jag väldigt orolig över mitt gymnasieval, och mina val pendlade från linje till linje men slutade sedan här. Jag vet inte varför jag valde denna linjen, egentligen är jag nog mest...

      Anna: : Hej Rose! En tråkig situation har du hamnat i! Jag förstår att du inte trivs, tycker att du valde fel utbildning och att du vill byta. Jag vill börja svara med att påpeka att det tyvärr INTE är någon rättighet (utan en... Läs hela svaret