Frågor och svar taggade med 'tredjehandsval' (1 st.)

    • johan

      Första hand, andra hand, tredje hand ?

      När man söker till ett gymnasium får man välja första hand o.s.v. Om jag skulle t.ex. ta 1. teknik 2.naturvetenskap 3.ekonomi skulle jag då ha en lägre chans att komma in på natur linjen än om jag skulle ha natur som första hands val ? Har jag då en super låg chans att komma in på ekonomi...

      Milla : : Hej Johan! Svar på din fråga är - lustigt nog - både Ja & Nej! Det funkar så att i fall dina betygspoäng räcker till att komma in på ditt förstahandsval får du... Läs hela svaret