Frågor och svar taggade med 'ändra förstahandsval' (1 st.)

    • Lucas

      Ger ändringar inom omvalsperioden sämre chanser?

      Hej, har sökt till ett gymnasium, men börjar nu känna att jag skulle vilja ändra mitt förstahandsval. Jag vet att det kan bli svårare att komma in på, om det t.ex kräver högre poäng, men det jag undrar är om vi som ändrar våra val under omvalsperioden får sämre chanser än de som håller kvar sina...

      Julia: : Hejsan, det går bra att göra en ny ansökan under omvalsperioden. Det blir inte några negativa konsekvenser, du ställs, alltså, inte in sist i kön, utan du konkurrerar... Läs hela svaret