Frågor och svar taggade med 'vårdnadshavere' (1 st.)

    • Filippa

      Vad finns för alternativ?

      Hej. Jag är snart 17år och går i en IM klass för att jag inte har några betyg ifrån 9an eftersom jag lidit av svåra psykiska sjukdomar. Jag är riktigt skoltrött och mår inte bra av skolan. Finns det några andra alternativ? Som att jobba med skolarbete hemma eller hoppa av och skaffa jobb?

      Julia: : Hej Filippa! I Sverige får man jobba från det att man fyller 13 år. Du får, alltså, jobba - om du får ngt. jobb. Å andra sidan, så är du inte myndig. Dina vårdnadshavare... Läs hela svaret