Frågor och svar taggade med 'högskolebetyg' (2 st.)

    • Sophie

      Urvalsgrupp efter Teknisk Basår?

      Hej! Jag har läst Teknisk Basår år 2015 på KTH Campus i Stockholm. Jag har gamla betygssystemet (G, VG, MVG). Vilken urvalsgrupp hamnar jag i efter det? Då mina betyg under basåret inte är de bästa skulle ju det optimala vara att betygen under basåret inte påverkar mitt...

      Milla : : Hej Sophie! betygen i de kurser som du läste på högskola, påverkar inte ditt meritvärde (som räknas ut på dina gymnasiala betyg). Dock prövas du i BII (kompletteringsgruppen), eftersom du kompletterade för behörighet efter gymnasiet.