Frågor och svar taggade med 'fn' (3 st.)

    • Vendetta

      Vad ska jag läsa efter gymnasiet?

      Hej! Jag ska börja tredje året i gymnasiet och går i Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning beteende. Jag är väldigt oroad över vad jag ska läsa efter universitet eftersom att jag har väldigt många utbildningar jag vill läsa. Dels är jag intresserad över samhälle, ekonomi och politik....

      Melina: : Hej Vendetta! Vad spännande att du har många utbildningar att välja mellan. Samtliga som du nämner skulle kunna leda dig till ett jobb inom t.ex EU eller FN. Men en utbildning inom t.ex juridik, politik... Läs hela svaret
    • Friday

      Vill jobba inom FN, vad ska jag göra för att nå mitt mål?

      Hej! Jag går andra året på sam-beteende programmet i gymnasiet. Min dröm är att jobba inom FN när det kommer till mänskliga rättigheter o.s.v Vad ska jag läsa på högskolan för att jobba inom FN? Och hur ser vägen ut. är det mycket hinder? Min fråga är alltså hur kommer jag in i FN?

      Milla : : Hejsan, det är extremt svårt att med någon större säkerhet råda dig välja bland de alternativen som du nämner i din kommentar (politik och ekonomi)-... Läs hela svaret
    • Jenny

      Humanistiska organisation jobb FN?

      Hej, Jag är utbildad socionom som är på väg att flytta till Australien. Jag har jobbat på lite olika ställen inom mitt yrke men vill väldigt gärna röra mig uppåt och mot lite mer internationellt arbete. Har försökt leta själv efter olika välgörenhetsorganisationer och hur till exempel FN...

      Peter: : Hej Jenny, det är en svår fråga du ställer... men vi ska försöka ge dig några tips, som förhoppningsvis blir till hjälp på ngt. sätt: 1. för inspiration kika... Läs hela svaret