Frågor och svar taggade med 'h' (4 st.)

    • Madelene

      Möjligt att komma in på college med betyg från högskolan?

      Hej! Jag undrar om det är möjligt att söka in till college med betyg från högskolan eller måste man söka in med betygen från gymnasiet?

      Milla : : Hej Madelene! Vill du söka till en college utomlands? I vilket land? I Sverige söker man till högskola med gymnasiebetyg även om man skulle ha högskolebetyg också och så är det i många andra... Läs hela svaret
    • Ida

      vill gå på gymnasium i ett annat län?

      Hej, Jag ska börja i 9:an och bor i Bollebygds kommun. Jag har funderat på vad för linje jag vill gå sen på gymnasiet. Vill jobba som Advokat, Psykolog, Turism och resor eller med barn. Min syster har gått hotell och fjällturism det låter ju kul och det finns ju inte här i närheten. Är också...

      Milla : : Hej Ida! Om jag förstår dig rätt, så vill du hitta möjlighet att läsa på gymnasiet långt hemifrån men utan att dina föräldrar får betala alla omkostnader, utan du söker möjlighet att få ekonomisk hjälp under dina... Läs hela svaret
    • Elin

      YH eller vanlig Högskola stockholm?

      Hej! Jag har letat som en galning efter en utbildning till socialpedagog i stockholm (jag bor i stockholm) men jag hittar ingenting! Börjar tro att det inte finns här och kanske då tvingas att söka en utbildning i en annan stad. Hur gör jag då? Med boende t.ex. Jag är också lite fundersam...

      Peter: : Hej Elin, se på http://www.yhguiden.se/utbildning/sverigehalsan/socialpedagog-med-sarskild-kompetens-inom-kbt-och-mangkulturalitet Socialpedagogutbildning i Malmö. Angående möjlighet att specialisera dig mot barn och... Läs hela svaret
    • Ida

      Kan inte bestämma mig för vilken linje jag ska gå?

      Jag har valt ut tre linjer som jag kan tänka mig att gå på, Ekonomi inr juridik, Humanistiska inr språk, Samhälle inr beteende. Alla tre känns väldigt lockande och jag har försökt tänka ut både för och nackdelar. Vilken linje ska jag välja? Kan man gå Sam inr beteende eller Humanistiska även om...

      Lena: : Hejsan, bra att du ändå har sorterat ut ett par program som intresserar dig av alla program! Jag vet inte om det gör det lättare när jag säger att du kan söka alla de högskoleutbildningar du nämner utifrån... Läs hela svaret