Frågor och svar taggade med 'panikångest' (2 st.)

    • Maria

      Hur ska man göra med muntliga presentationer om man har panikångest?

      Hej. På måndag måste jag hålla ett tal på 5 minuter i kurs Svenska 3 i gymnasiet men jag vet redan nu att det är något jag inte kommer klara av (även fast det bara är inför en lärare). Eftersom att talet ingår i retorikdelen av kursen har läraren sagt att det måste göras för att få godkänt i...

      Mikael: : Hejsan, svår situation, speciellt när det är så kort varsel...! Jag undrar om du kan Försöka låtsas att det är ett vanligt samtal och inte en... Läs hela svaret
    • Lovisa

      Har jag möjlighet att gå den utbildningen jag önskar?

      hej. jag fyller 19 år i höst, och har inte klarat av gymnasiet. jag har inga betyg, förutom i idrott, och jag har redan gått om första gymnasieåret maximala antalet gånger.. jag hade det svårt när jag växte upp, och har inte haft bra kontakt med min familj. jag har många svåra minnen från...

      Anna: : Hej Lovisa! Det är väldigt tråkgit att du gick igenom många svårigheter men det är bra att du mår bra nu och vill studera. Du som är 18 år kan... Läs hela svaret