Frågor och svar taggade med 'estetisk injiserare' (3 st.)

    • elev

      Plastkirurgi/skönhetsterapeut?

      Hej! Jag går sam-beteende sista år, jag vill fråga om yrket som skönhetsterapeut, vad heter utbildningen i högskolan? Jag har läst om platskirurgi lite och det står att man måste bli läkare, men jag vill ha lättare vägar, och det jag...

      Julia: : Hej Salli,kika på framtid.se/yrke/estetisk-injicerare och jag rekommenderar i första hand sjuksköterskeprogrammet som grundutbildning på högskolenivå för dig.
    • zahra

      Hur utbildar man sig till estetisk injicerare?

      Hej! Eftersom jag ändå ska utbilda mig till sjuksköterska, så tänkte jag att jag ville utbilda mig vidare till estetisk injicerare, men jag vet inte riktigt hur det funkar. Det finns vissa som säger att man kan betala en privat kurs och stå för kostnaderna själv och så finns det andra som...

      Anna: : Hej Zahra,kika gärna på yrke/estetisk-injicerare>> - där /länst ner/ finns även länk till hemsidan för Estetiska injektionsrådet. Du får gärna kika... Läs hela svaret
    • Sara

      Att bli estetisk injicerare?

      Hej! Jag vill utbilda mig estetisk injicerare. Måste jag då först utbilda mig till sjuksköterska? om isåfall måste jag läsa hela utbildning eller räcker det med olika kurser för att få behörighet? finns det kortare sjuksköterskeutbildningar eller är alla på 3 år?

      Milla : : För att kunna bli certifierad som estetisk injicerare  måste man ha medicinsk legitimation -se info på www.framtid.se om legitimationsyrken>> Utbildning till sjuksköterska är på... Läs hela svaret