Frågor och svar taggade med 'gy' (2 st.)

    • Nicole

      Hur fungerar meriter för antagningen?

      Hej! Jag har betyg både från gymnasieskola (enstaka kurser) och komvux. Nu när jag loggat in på antagning.se med min identifikationskod så kan jag se vad som står under meriter och där finns endast mina betyg från Komvux registrerade. Jag såg även att min tidigare gymnasieskola inte anslöt sig...

      Anna: : Hej!man kan inte vara säker att alla betyg kommer in automatiskt. Jag vill därför råda dig att du har dina betyg "i handen" och är beredd att ladda upp dem om du sista dag för... Läs hela svaret
    • Ali

      Kan man byta ut ett programgemensammt ämne mot ett annat?

      Hej! Jag undrar om man kan byta ut ett programgemensammt ämne mot ett annat, alltså jag går i årskurs 3 i samhällsvetenskapliga programmet och jag skulle vilja byta ut psykologi 1 mot moderna språk (tyska 3), undrar om detta är möjligt. Tacksam för ett snabbt svar.

      Milla : : Byta ut programgemensamt ämne kan man bara om rektor fattar beslut om individuellt anpassat program, men det beslutet kan fattas bara till slutet av åk2 och oftast bara om eleven byter... Läs hela svaret