Frågor och svar taggade med 'intagningspoängen' (3 st.)

    • Okan

      Kan man höja sitt slutbetyg efter skolavslutningen?

      Mitt första val gick till ett gymnasium med 280 som intagningspoäng, men det ser ut som om jag kommer att få 277,5 poäng. Vad händer nu? kommer jag att inte komma in? kan jag höja mitt betyg med 2,5 poäng efter skolan är slut ( eftersom den inte ser ut som om jag kan höja det nu) eller är det...

      Milla : : Hej Okan! Att antagningsgräns låg på 280 betygspoäng förut betyder inte att den ska ligga på samma nivå framöver; gränsen kan både gå upp och... Läs hela svaret
    • Marcus

      Hur stor är chansen att bli antagen?

      Hej! Jag hade tänkt att söka till Industriell ekonomi i Lund med mitt hp-resultat. Min fundering är hur stor chans jag har att komma in om mitt hp-resultat är 1.75 och intagningspoängen är 1.75?

      Anna: : Hej Marcus, du har en god chans att komma in. så såg det ut förut... de 3 senaste gångerna krävdes det 1.75 och innan dess 1.70 men... för fyra år sedan åkte gränsen... Läs hela svaret
    • Elise

      Lägsta intagningspoäng?

      Hej! Jag undrar vad den lägsta intagningspoängen ligger på? Jag har inte så dåliga betyg men jag är rädd att jag inte kommer in på något gymnasium ... Jag har ett underkänt och det är matte, resten är över godkända!! Tacksam för svar, Elise

      Mikael: : Hej ELISE! Tyvärr så blir man inte Behörig till de nationella gymnasieprogrmmen i Sverige med F i matte (även om man skuIIe för övrigt ha A-betyg i aIIa andra kurser/ämnen på... Läs hela svaret