Frågor och svar taggade med 'ersätta kurs' (3 st.)

    • Elev

      Möjligt ersätta kurs som finns i gymnasieexamen i syfte höja betyg?

      Hej Fall Gymnasieexamen har utfärdats där den till mesta dels består av E betygsskala. Då det är en yrkesexamen innebär det begränsningar i att göra prövning på vissa kurser. Fråga Är det möjligt att på en utfärdad gymnasieexamen ersätta betygsatt kurs med en helt annan kurs som har...

      Mikael: : I dokumentet Examensbevis får ingenting ändras. Du behöver få högre betyg i samma kurs för att det ska bli högre jämförelsetal.
    • Lina

      Ersätta kurs från gymnasiet på komvux?

      Hej! Jag vill bli psykolog. Jag har dessvärre inte tillräckligt bra betyg för att kunna komma in på psykologprogrammet, och därför har jag funderat på att läsa upp betyget på några stycken kurser på komvux. Det finns dock två kurser som jag tror att jag kommer ha svårt för att läsa upp till ett...

      Peter: : Hej Lina! Jag ställde några frågor i kommentaren till din ? - pga svar på dem är avgörande för att jag ska kunna svara på din fråga.  Det är olika... Läs hela svaret
    • Mariella

      Kan man ersätta en kurs?

      Hej syv! Det är nämligen så att jag läst engelska 7 som ett av mina individuella val. Anledningen var att plocka så mycket merit poäng som möjligt men nu i efterhand har jag insett att jag har fullmerit utan engelska 7 kursen. Därför undrar jag om det på något sätt finns möjlighet att läsa en...

      Liselotte: : Hej Mariella, för att ge dig rätt svar måste jag förstå situationen. Stämmer det att du läser SA, inriktning Beteendevetenskap nu /åk3/ och att du redan har betyg i engelska 5, 6 och 7? Om... Läs hela svaret