Frågor och svar taggade med 'behörighet i matte 2' (2 st.)

    • Adam

      Vad behöver jag läsa?

      Hej! jag vill studera på IHM - Business School till hösten. Jag har godkänt i matematik A men kraven på den utbildningen jag vill läsa är matematik 2a,2b och 2c. Vad exakt är det jag behöver läsa? ingår något av dessa i matematik A? Tack på förhand!

      Liselotte: : Hej Adam,om du har godkänt betyg i Matematik A, som är en kurs motsvarande den nuvarande kursen matematik 1 - behöver du läsa matematik 2. Det går bra att läsa matte 2a eller 2b eller 2c. Det... Läs hela svaret
    • privat

      Vad är skillnaden mellan matte 2a 2b och 2c?

      Hej! Jag har läst matte 1b på gymnasiet (estetiska programmet) och nu vill jag plugga vidare men har inte behörigheten som krävs, alltså matte 2a/2b/2c. Jag förstår inte riktigt hur detta fungerar.. Kan jag som har läst matte 1b på gymnasiet, göra kursen matte 2a, eller måste jag göra 2b?...

      Anna: : Hej Privat! Läs matte 2a eller gör prövning i matte 2a. a-spår är lite lättare. b-spår är medelsvårt och c-spår är avancerat (svårt). Eftersom... Läs hela svaret