Frågor och svar taggade med 'interior design' (3 st.)

    • AAbt

      Vad finns det för utbildning för att bli inredningsdesigner?

      Jag har letat efter en utbildning i inteior design. Har inte hitta någon utbildning och behöver hjälp att hitta någon. Det ända som kommer upp när jag söker är inrednings arkitekt, vilket inte är samma sak som inteior design.

      Daniel: : Hej Amin,titta gärna på vad Interiörskolan kan erbjuda. Här finner du information om den... Läs hela svaret
    • Sara

      Interior Design?

      Hej! Jag har läst Interior Design i ett universitet i förenade arabemiraten. Och jag undrar och vill veta vad den motsvarar i det svenska utbildningsystemet? Och vilka arbetsområden finns tillgängliga för denna specialisering? Tack :)

      Anna: : Hej Sara; yrken inom Interiör design hör i Sverige till så kallade Icke-reglerade yrken, dvs varje arbetsgivare får själv bestämma vilken utbildning som hen anser vara tillräcklig eller lämplig.... Läs hela svaret
    • Ellen

      Arkitekt inriktningar?

      Hej! Jag skulle väldigt gärna vilja plugga något program inom arkitektur och funderar på att söka till en arkitektlinje i England, eftersom att det är där jag helt vill plugga. Jag tycker att Architecture, Achritectural Tenchology och Interior Architect alla låter intressanta, men vet inte...

      Peter: : Hej EIIen, tyvärr så måste jag svara att vad det gäIIer studier utomIands, så kan vi endast ge råd vart du kan vända dig och hoppas att du där får hjäIp och svar på din... Läs hela svaret