Frågor och svar taggade med 'halv termin' (3 st.)

    • Gustav

      Få särskild behörighet under termin?

      Hej, Till hösten har jag sökt tre kurser i statistik på GU: Statistik 1, 2a och 2b. 1 är på första halvan av terminen, 2a och 2b är på var sin halva av sista halvan av terminen. Statistik 1 ger mig behörighet till 2a och 2b, men då jag inte läst 1 än står det att jag är obehörig till 2a...

      Anna: : Det här är en fråga till antagningsgruppen på just det lärosäte dit du söker - de måste kunna svara på det, då det är deras utbildningar, men testa även att ringa till Antagning.se 0771-550720
    • Nathalie

      Är det försent? Kan jag bli godkänd nästa termin eller inte?

      Om jag inte är godkänd i matematiken i höstterminen, kan jag inte plugga upp dessa kapitel jag har missat nästa termin alltså vårterminen 2014. Vad händer med ansökan om gymnasievalet i februari när mina betyg inte är så bra.. Kommer samla på Max 80-90 poäng.. Har jag möjlighet att höja mig till...

      Lena: : Hejsan, lugn i stormen!! Du har hela vårterminen på dig att plugga upp dina ämnen - det är vårterminens betyg som gäller - inte höstterminens. Så kämpa på! /Lena, Syv
    • Anonym

      Hoppa av matematik 3b efter halva terminen?

      Hejsan, jo det är så att jag har gått ca halva Matte 3b kursen under andra året av gymnasiet (gjorde 1&2 på ett år) och tycker verkligen att det kört fast ordentligt. Än så länge har jag ej haft ett enda prov med betyg (dvs alla F) och det känns som att det bara blir jobbigare och jobbigare ju...

      Lena: : Hejsan, tråkigt att du kört fast i matten - det händer dock! Och du har så rätt i att det är lätt att vara efterklok! Det som är viktigt är ju att du får ihop dina 2500 poäng och eftersom du verkat hoppa av... Läs hela svaret