Frågor och svar taggade med 'rykte' (2 st.)

    • Axel

      Är det viktigt att skolan har status?

      Jag går just nu i relativt bra skola, men trivs inte så bra så har planer att byta till en skola som inte alls är så bra. Jag har redan blivit erbjuden plats och allting. Skolan är inte bra och har många nackdelar. Det jag undrar är när jag sedan har läst mina 2 år som är kvar och jag sedan...

      Anna: : Hej Mehmet, så som det funkar idag, så konkurrerar alla behöriga sökande om en plats på högskola/universitet med en "siffra" = meritvärde. Meritvärde är en siffra som... Läs hela svaret
    • Emil

      Hur viktigt är skolans/programmets rykte?

      Hej! Jag ska börja plugga på högskola till hösten och undrar hur viktigt skolans och programmets rykte är när man ska söka jobb i framtiden? Det är ju förstås svårt att veta vad enskilda arbetsgivare tycker men rent generellt, lägger de mycket vikt vid detta? Högskolan jag sökt som första är...

      Liselotte: : Hej Emil, det är många olika faktorer som spelar roll när man söker jobb. Även "genus-faktor" kan spela roll, t.ex om det är för få kvinnor anställda, så vill... Läs hela svaret