Frågor och svar taggade med 'ma3c' (2 st.)

    • Lily

      Komma in enklare på komvux med F än E?

      Hej Jag går 3e året natur/samhällpå gymnasiet. Har F i ma3c och fysik 1 dvs 250p F. Jag ska nu pröva upp ma3c men kommer troligtvis bara nå E på detta. Jag undrar om det är värt, är det enklare att komma in på KOMVUX med F i 2 ämnnen än E i dem, om man vill plugga upp betygen? Mvh Lily

      Liselotte: : Hej Lily, med "upplästa" på komvux betyg kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen, där det ofta är svårare att komma in. Exempel: om du prövar i matte 3c och får E-betyg,... Läs hela svaret