Frågor och svar taggade med 'behörighet till sjuksköterskeprogrammet' (1 st.)

    • Siri

      Vad krävs för behörighet till sjuksköterska?

      Hej, Jag går just nu år två på vård och omsorgs linjen i gymnasiet och jag undrar vilka kurser jag behöver att bli godkänd i för att kunna komma in på sjuksköterska linje på högskolan. Jag har blivit godkänd i alla kurser som vi läste under första året, men undrar ifall jag behöver ta fler...

      Anna: : Hej Siri, var god läs en sammanställning på www.fragasyv.se/info/sjukskoeterska-efter-vo - men mycket kort kan man säga att du behöver läsa svenska 3, eng 6 och matte 2a. vänliga hälsningar ANNA