Frågor och svar taggade med 'sva 3' (2 st.)

    • Carla

      SVA 3 och kompletterande pedagogisk utbildning ?

      Jag har civilingenjörexamen och just nu studerar jag på sva grundläggande 4 på Sifa. Jag har fått en tjänst som NO-lärare och funderar på att studera en kompletterande pedagogisk utbildning för att kunna jobba som legitimerad lärare. Jag...

      Anna: : Hej Carla.På gymnasienivå (och kurser i svenska som andraspråk 1,2 och 3 ligger på Gymnasial nivå) läser man på komvux i den kommunen där man är... Läs hela svaret
    • Emal

      När kan jag ansöka för högskola utbildning?

      Hej! Nu läser jag SVA 2 och kommer klara kursen inom några dagar men självklart försätter jag till nästa SVA kurs. Som det ser ut kommer jag sluta SVA 3 i slut av vår terminen-18. Utbildningen som jag är intresserad mycket på är sjuksköterska utbildning. Min fråga är: när kan jag ansöka till...

      Julia: : Ansökningsprocessen till högskoleutbildning ser ut så här: du måste söka inom Ansökningsperiod 15 mars-mitten på april om du söker till höstterminen men kan... Läs hela svaret