Frågor och svar taggade med 'kreativ lösning' (2 st.)

    • Oskar

      APL & ersättning?

      Är skolan skyldig att ordna reseersättning alternativt boende under en APL-period? Jag ska ut på APL så småningom men en plats länkad till aktuell kurs finns inte i närheten av min hemstad (pendlar). Däremot har jag hittat en plats som ligger X antal...

      Milla : : Hej Oskar, du skriver om att du själv har hittat en plats som ligger längre bort... Kan inte du ta den platsen som din skola erbjuder? ' Plats på internat, skriver du? Har din skola Internat? Eller vilken Internat menar... Läs hela svaret
    • Anton

      Studiemedel vid studier på komvux?

      Hej, En bekant till mig studerar på heltid på en femårig eftergymnasial utbildning. Han har tidigare även läst fristående kurser på motsvarande c:a två år. Han har c:a tre terminer kvar av sin utbildning, men endast rätt till studiemedel på eftergymnasial nivå i ytterligare c:a en termin...

      Anna: : Hej Anton, jag förstår din fråga, känner till det upplägget du skriver om och i mångt och mycket håller med dig. Om din bekant talar sanning eller inte - kan inte jag svara på,... Läs hela svaret