Frågor och svar taggade med '#ansökan' (3 st.)

    • Elias

      Hur fungerar det?

      Om det finns ett antal platser på ett Universitet, kommer alla sökande in om antalet som söker är mindre än antalet platser som finns tillgängliga eller kan skolan neka folk som söker fastän det finns plats för dem?

      Mikael: : Hej Elias,högskola/universitet kan (i det fallet du beskriver) neka endast om sökande är OBEHÖRIG. Även om det står tomma platser, kan inte högskoleutbildning ta in en obehörig. Sådana... Läs hela svaret
    • Petter

      Kan man sluta vara reserv?

      Hej, jag vill inte stå som reserv på mina högre rangordnade val, eftersom att jag ångrar mig med dom valen och är jätte nöjd att jag kom in på mitt tredje val. Kan man stryka första och andra valet? Har mailat antagningskansliet, och beskrivit...

      Milla : : Olika gymnasieantagningskanslierna gör på olika sätt; går därför inte ge ett generellt svar; om du mailat till ditt antagningskansli men ej fick svar, ring (tel tid brukar ofta vara på vardagar kl9-11).
    • Rickard

      Ansökan till Högskolan?

      Hej Jag har precis sökt in till högskolan, men frågan är: Vilka betygsdokument ska jag ladda upp på ansokning.se? Har nämligen betygsdokument från gymnasiet (1 år), Tärna Folkhögskola (1år) och nu i sommar kommer jag äntligen att få slut studieomdöme från folkhögskolan som jag går på nu. Jag...

      Julia: : Hej Rickard,jag råder dig ladda upp Alla dina betyg i gymnasiala kurser - från alla de olika skolor, som du har. Detta för att Antagning.se räknar endast det som Måste räknas in + det som höjer... Läs hela svaret