Frågor och svar taggade med 'förstår ej' (2 st.)

    • Sofia

      Varför klarar jag inte skolan?

      Jag gick ut gymnasiet i tron om att jag aldrig kommer vilja plugga vidare och vill jag det är det hur lätt som helst för mig. Något år senare efter att ha jobbat som lärarvikarie insåg jag att det var det absolut enda jag ville, att få bli lärare. Nu står jag på komvux och förstår ingenting....

      Julia: : Hej Sofia,vilket år gick du ut gymnasiet och vilket utbildningsdokument fick du när du slutade på gymnasiet? Det finns olika typer av utbildningsdokument och olika regler gäller för dem.Läser du... Läs hela svaret
    • Olivia

      Hur ska jag göra med spanskan?

      Har gått spanska 7,8 och nyss påbörjat nian och ska välja gymnasium till januari. Jag har godkänt i spanska men har jättesvårt för språket och känner inte att jag hängt med alls under högstadiet. Vill gå samhälls men vill verkligen inte ha spanska, vad ska jag göra? Kan man välja nytt språk...

      Milla : : På samhällsvetenskapsprogrammet  är två kurser Moderna språk - obligatoriska, men det går att i stället läsa två kurser inom ämnet Modersmål. Det går dock... Läs hela svaret