Frågor och svar taggade med 'förskjuten studiestart' (2 st.)

    • Christoffer

      Anstånd - begära förskjuten studiestart, igen?

      Hej! Gymnasiet är nu äntligen över och jag gick ut med en examen från ett utökat naturvetenskapligt gymnasieprogram med ett meritvärde på 21,30. Så som det ser ut just nu kommer jag in på min drömutbildning i Uppsala men på grund av psykisk ohälsa så funderar jag på att begära förskjuten...

      Julia: : Hej Christoffer, läs på studera.nu/livet-som-student/ta-en-paus-eller-byta-studieort/anstånd och kontakta UHR, universitets- och högskolerådet eller de utbildningsansvariga på den utbildningen som du kom in på och vill få anstånd på.