Frågor och svar taggade med 'spelbranschen' (3 st.)

    • Jullie28

      Finns det en framtid i spelbranschen för nyexade juniorer?

      Hej, Jag var lite fundersam på om min fråga kunde ställas här, men eftersom att frågan handlar om yrke så tänkte jag att det kanske funkar även fast frågan är väldigt specifik. Jag vet att spelbranschen verkar växa...

      Milla : : Hej!Det är en mycket relevant fråga, särskilt i en tid när spelbranschen fortsätter att växa och utvecklas. Spelindustrin är dynamisk och förändras... Läs hela svaret
    • Fabian

      Vad krävs för att jobba som IT-tekniker eller inom spelbranschen?

      Jag pluggar IT på Niketo i Hammarby sjöstad som är en vuxenutbildning och jag vill så gärna jobba inom IT, men varje gång jag söker efter enkla IT-jobb som Supporttekniker så får jag bara nej. Många som jag söker jobb hos kärver att flera års erfarenhet sedan tidigare, kunskaper i Active...

      Anna: : Hej Fabian. Problemet är i mångt och mycket att yrken inom det område som du är intresserad av - är "icke-reglerade", dvs finns inga Legitimatione, Körkort... Läs hela svaret
    • Emilia

      Betyg universitet?

      Varför har man betyg på universitetet? Jag har tänkt att läsa ett tekniskt basår efter studenten men undrar hur viktigt det är att få höga betyg i ämnena. Varför har man betyg överhuvudtaget i universitetet när man inte ska söka vidare med meriter?

      Julia: : Hej Emilia,på högskolor/universitet i Sverige måste man ha betyg för att veta om den studerande "klarade kursen" eller inte. Ofta är det två betyg som finns: "U" och "G" (Underkänt eller Godkänt).... Läs hela svaret