Frågor och svar taggade med 'nationell betygsdatabas' (2 st.)

    • Nils

      Hur fungerar KommunBeda?

      Hej, Kan man be ens kommun att få samtliga ens betyg ifrån den nationella betygsdatabasen BEDA med användning av den så kallade KommunBeda?

      Mikael: : Hej Nils; BEDA är tyvärr inte en hel-omfattande betygsdatabas. Det är Examensbevis & Slutbetyg som "samlas in" av BEDA men det är inte alla skolor som är anslutna till BEDA; se vilka skolor som är anslutna - på anslutnaskolor.uhr.se
    • emma

      från ekonom till mäklare?

      Hej! Om man pluggar till ekonom, blir klar med den utbildningen, finns det chans att jobba som fastighetsmäklare efteråt? Jag har läst att man tar ut en kandidat i företagsekonomi vare sig det är man pluggar till ekonom eller mäklare,

      Julia: : Hej Emma,Yrket Fastighetsmäklare hör i Sverige till de så kallade "Reglerade yrken". Registrering som Fastighetsmäklare beviljas av den statliga myndigheten Fastighetsmäklarinspektionen. Det finns olika... Läs hela svaret