Frågor och svar taggade med '#nyfiken #meritvärde #jämförelsetal' (2 st.)

    • Farah

      Vilket är mitt verkliga meritvärde?

      Hej! Jag har en fundering kring meritvärde. Jag går just nu mitt sista år på naturprogrammet, jag har A i alla ämnen förutom 4 där jag har; 2 B & 2 C. Jag ligger på A i de 7 kurser som jag läser nu. Jag har hittat en sida där man kan...

      Liselotte: : Hejsan,det är en 100-poängs kurs som ger höjning/sänkning på cirka 0.1 vid "hoppet" till nästa steg i betyg, t.ex om man ändrar från A till B, blir det minus 0.1 och vid... Läs hela svaret
    • Anna

      Hur fungerar det?

      Tack för ditt svar Julia, väldigt bra!!  Men det jag undrar nu bara är, ifall man får A i alla kurser och får 20 i jämförelsetal. Ifall man läser på kurser som te.x engelska 4 som ger 1 meritpoäng, ifall jag endast får...

      Julia: : Hej Anna, betyg i kurser som ger meritpoäng räknas in, för dig som har examensbevis***, in i ditt jämföresletal. Merit för eng 7 är + 1.0, ja. men betyg i eng 7 räknas även in i ditt... Läs hela svaret