Frågor och svar taggade med 'utbilnding' (1 st.)

    • SYV-besökare

      En fråga om moderna språk?

      Hej, jag är studie- och yrkesvägledare som fick följande fråga: "Jag behärska 4 språk och undrar om det är obligatoriskt att läsa något av moderna språk i Sverige för att komma in på högre utbildningen? Tack! Mvh " Vill gärna höra med er, vad ni tycker man kan svara på den frågan.

      Liselotte: : Hej,om man med "högre" utbildning menar utbildning på Högskola eller Universitet, så är svar: beror på vilket yrke man vill satsa på. Är det Tolk eller Språklärare, då... Läs hela svaret