zebastain
    Som rubriken lyder: Finns det lag på hur länge minst man får ha lärarledd undervisning i en kurs på gymnasiet? Så att man inte får ett provdatum och sedan gå hem och studera tills detta provdatum förfaller utan någon sorts lärarledd undervisning inom den här kursen.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att eleverna skall säkras en miniminivå av lärarledd undervisning finns det en garanterad undervisningstid. Den garanterade undervisningstiden är 2 150 undervisningstimmar om 60 minuter för elever på det estetiska programmet, naturvetenskapsprogrammet samt samhällsvetenskapsprogrammet och 2 370 undervisningstimmar för övriga program. Hur undervisningstiden fördelas på ämnen och kurser svarar huvudmannen för.

    Hoppas det var till hjälp. /Lena, Syv