Michael Lucas
    Hej!
    Ska studera utomlands, och nu när jag trodde allt var fixat så får jag höra att jag behöver betyg i Engelska även om jag har gjort IELTS-testet och fått högt betyg.
    Eftersom det är tänkt att jag ska börja studera utomlands i Januari så behöver jag nu en snabb lösning. Går det att tenta av Engelska?
    Jag går ej på någon skola i nuläget.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Om du inte går på någon skola, vänd dig till komvux och till prövningsenheten i den kommunen där du är folkbokförd.
    Kontakta också den skolan där du vill börja läsa i januari, förklara din situation och fråga om de har göra undantag eller ge dig test att göra via nätet eller på skolan när du kommer dit på besök. Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare