Ella
    Hej! Vår matematiklärare på gymnasiet är väldigt långsam med att rätta prov och att sätta betyg. Vi hade sista lektionen i ma 1 för mer än ett år sen och hade slutprov precis vid HT 2020s början (pga covid blev detta senarelagt). Vi har ännu inte fått våra betyg, finns det någon gräns för när lärarna måste sätta dessa? Vi gjorde klart ma 2 i julas, även slutprov, och inte heller det betyget har vi fått.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ella,
    vi har fått en liknande fråga förut och tillfrågade de sakkunniga på skolverket. Vi fick då svar om att "när kursen avslutas, bör betyget sättas" och det är inte mer reglerat än så. Jag råder dig fråga rektor på din skola. Rektor är ytterst ansvarig på en skola. Du kan också ringa till skolverkets upplysningstjänst, tel.nr 08-52733200.