Helge
    Det är så att jag har varit väldigt slarvig i skolan går i åk 8 och skolan kommer läggas ner så då behöver jag byta till någon skola i 9? Finns det då någon skola som är tillför att höja betygen och studiehjälp?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad tråkigt och jobbigt för er elever att behöva byta skola så här sista året! Det finns dessvärre inga särskilda grundskolor som är till för att höja elevers betyg - alla skolor har det kravet på sig att alltid stötta elever så de får de betyg som de är kapabla till. Det är ju lättare sagt än gjort ibland.

    Jag hoppas du får stöd att leta ny skola av din nuvarande skola och att de gör allt i sin makt för att hitta en som passar just dig. /Lena, Syv