Felicia
    Jag undrar om det finns någon enskild fristående stylistkurs även ifall man inte går stylistprogrammet??

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det finns stylist kurser på många ställen. De flesta betalar man för själv och inte har rätt till studiebidrag från CSN. Googla på det, så får du fram dem. Det kan finnas intressanta för dig utbildningar på yrkeshögskola, se på www.yhguiden.se och om du uppger var du bor kan jag se om det finns någon med start till hösten. Fundera också på om du kan flytta till utbildningen. Med vänlig hälsning, Mikael SYV
    Hej igen, se om de här Yrkeshögskoleutbildningarna kan vara av intresse för dig:
    http://www.yhguiden.se/utbildning/handelsakademin/butikskommunikator-visual-merchandiser-goteborg
    http://www.yhguiden.se/utbildning/handelsakademin/butikskommunikator-visual-merchandiser-haparanda
    http://www.yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/hud-och-spaterapeut

    Yrkeshögskoleutbildningar är gratis & du har rätt till Studiemedel från CSN.

    Utbildningarna på komvux är det för egna kommuninvånare (du får leta på din kommuns hemsida eller fråga på komvux) och på privata skolor där du betalar själv (prisexempel: 60 000kr.) - kan vi inte ge någon rekommendation på. Du får leta fram dem själv med hjälp av internet.

    Önskar dig lycka till!
    Mikael SYV
    • Mikael : Hej igen! Såg nu att du är 20 år. Då kan du fråga på KOMVUX' i din kommun om det finns stylist utbildning för att från 20 år kan man läsa på KOMVUX' . Jag skall nu se vad det finns för övrigt i stylist branschen för utbildningar och återkommer om en stund! Med vänlig hälsning, Mikael syv