Alice
    Hej!
    Finns det någon sorts elevhem i Göteborg för studenter på gymnasiet? Alltså utan förståndshandikap osv. Vilka finns i så fall? Syftar då på att man kanske delar en lägenhet med en annan student eller något liknande.
    Med vänliga hälsningar
    Alice

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så vet jag inte om det finns ett allmänt elevhemsboende i Göteborg - det har jag svårt att tro. Skolor som har riksintag och tar in elever från hela Sverige brukar ofta ha någon form av internat eller annat boende. "Vanliga" skolor brukar inte ha det. Kontakta skolor som intresserar dig i Göteborg och fråga. Det brukar även finnas bra information på skolornas hemsidor.

    Studentbostäder är först och främst till för elever på högskolor och universitet. /Lena, Syv