Elias
    Hej jag undrar om det finns någon skola som har teater inriktning skådespeleri för film och tv?

    För jag vill gå teater men jag vill inte jobba framför en scen utan istället framför kameror. Tack för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nja, det finns en inriktning som heter Media på Estetiska programmet där man kan välja att på många skolor fördjupa sig film-tv produktion. Dock lär du dig själva skådespeleriet på inriktningen teater. Dom flesta skådisar på film är faktiskt utbildade inom teater först - det är där de lärt sig allt. Sen väljer du ju själv om du vill satsa på film, tv eller teater. /Lena, Syv