Chibuzor
    Alla Studie- och yrkesvägledarprogrammet i Sverige just nu är stängd för sen anmälan. Finns det något kurs man kan ansöka just nu som har med Studie- och yrkesvägledning att göra? Innan jag kan ansöka till Studie- och yrkesvägledarprogrammet ht 17.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    tyvärr är det så att man måste gå SYV-programmet för att bIi behörig Studie- och yrkesvägIedare. Men det är bra att ha erfarenhet av att ha Iäst på högskola, därför kan du söka i princip vilken kurs som helst på högskolenivå, som har öppet för sen anmälan. Detta i första hand för att försöka skaffa sig erfarenhet av att läsa på högskolenivå.

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte